قدس آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی در دومین نشست «افق‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان» جزمیت علمی، عزم عملی و حزم و دوراندیشی را به عنوان سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در مدیریت حوزه علمیه خراسان معرفی کرد.

 سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در مدیریت حوزه‌های علمیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان‌، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دومین نشست افق‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان در جمع مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه استان‌های خراسان گفت: تربیت نفوس مستعد، ایجاد زمینه‌های هدایت و نظام‌سازی دینی، از وظایف حوزه علمیه است.
وی تحقق رفاه و عدالت اجتماعی را منحصر در ایجاد نظام فکری مبتنی بر هدایت مردم دانست و افزود: همه اجزای حوزه علمیه همواره باید حامی نظام اسلامی باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: چه در شؤونی که ارتباطی مستقیم با حوزه علمیه دارد و چه در سایر بخش‌ها، حوزه نباید احساس بی‌تفاوتی به موضوعات داشته باشد و این بیان، ترجمان انقلابی بودن حوزه است.
وی با تأکید بر ضرورت توافق بر گفتمان رهبر معظم انقلاب به عنوان گفتمان غالب عنوان کرد: این توافق می‌تواند غایات شریعت مقدس را تحقق بخشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با مراجع عظام تقلید در قم و بیان دغدغه ایشان در ارتباط با حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: پیش از این به لحاظ ثبوتی حرکت‌های بسیار ارزشمندی در ارتباط با حوزه علمیه خراسان صورت گرفته است که البته به لحاظ اجرایی و اثباتی نیز گام‌هایی باید برداشته شود.
وی همچنین توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه خراسان را یادآور شد و گفت: پایه‌گذار برخی از فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های علمیه کشور همچون قم انجام می‌شود، دانش‌آموختگان حوزه علمیه خراسان هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن تأیید تأثیر وجود برنامه‌های منظم راهبردی در پیشبرد اهداف عالی حوزه‌‌ علمیه خراسان ابراز کرد: مباشرت مدیران در مدیریت، رمز اصلی موفقیت است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این همایش احیای تمایلات عالی انسانی در موضوع تربیت نفوس را خواستار شد و در پایان جزمیت علمی، عزم عملی و حزم و دوراندیشی را به عنوان سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در مدیریت حوزه علمیه خراسان معرفی کرد.
خاطر نشان می شود، دومین همایش «افق‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان» با حضور 350 نفر از مدیران و معاونان آموزشی مدارس علمیه برادران و خواهران استان‌های خراسان در سالن همایش‌های مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.